News Flash
dimecres, 29 d’abril del 2015
Anorèxia
MADRID Se sap del cert que les afectades d'anorèxia nerviosa (la majoria és dona) tenen més possibilitats de morir al llarg de tota la seva vida que les noies que no sucumbeixen a aquest trastorn de l'alimentació. Però ara es coneixen molt millor les veritables causes, tant naturals, com no naturals (suïcidi, accidents o homicidis) que acaben amb la vida de les malaltes més greus.Moren per suïcidi, patologies per abús d'alcohol, malalties respiratòries i urinàries. Les dades s'han conegut gràcies a un nou treball, realitzat per Fotios Papadopoulos, del departament de Neurociències i Psiquiatria de l'Hospital Universitari Uppsala a Suècia, i el seu equip, que han analitzat de quina morir 6.009 dones que havien estat ingressades a mínim un cop a seva vida per culpa de l'anorèxia durant els anys 1973 a 2003. La investigació ha permès esbrinar, a més, que factors poden predir l'augment del risc de defunció.En Epaña existeixen aproximadament uns 500.000 casos d'anorèxia, la majoria ocorren entre els 10 i els 29 anys."Aquest el primer estudi que analitza amb detall totes les causes de mortalitat en aquestes pacients, amb una mitjana d'edat de 19 anys, en la seva primera estada hospitalària. Encara que, com és lògic, l'anorèxia nerviosa en si s'ha posicionat com la primera raó de mort prematura en les afectades, també hem pogut establir altres causes, sobretot quan es valora que en un 20% dels casos la patologia es cronifica ", assegura a elmundo.es l'investigador.Tal com publica la revista 'British Journal of Psychiatry', els científics van creuar les dades del Registre Suec d'Causes de Mortalitat (que inclou a tota la població) i del Registre d'Altes Hospitalàries. Van constatar així que el nombre de anorèxiques mortes al llarg de la investigació va ser de 265. De totes elles, 126 van morir per causes no naturals, la majoria per suïcidi."El nostre estudi confirma les xifres que estableixen que llevar-se la vida està darrere del 20% al 30% de les morts entre aquestes pacients més greus. Elles es treuen la vida amb una freqüència 13 vegades més gran que les dones sanes", insisteixen els autors.Més abús de substànciesPel que fa a les causes naturals, la pròpia malaltia va ser la principal responsable de les defuncions, amb un 20% de les defuncions. La segona, l'abús de substàncies psicoactives. Sobretot, l'alcohol. "La dependència al llarg de la vida de les begudes alcohòliques més que d'altres drogues ha estat sempre molt comú en aquestes pacients", afegeix el doctor Papadopoulos.Per aquest motiu, aquestes malaltes tenen fins a cinc vegades més probabilitats de morir de patologies gastrointestinals, sobretot de cirrosi [malaltia crònica del fetge].Un altre de les dades que aporta la investigació és que aquestes malaltes posseeixen 11 vegades més possibilitats que les persones sanes de morir per malalties respiratòries (pneumònies) i 10 vegades més per patologies urinàries (pilenofritis o inflamació crònica del teixit renal). Malgrat que se sap que les anorèxiques afectades, també, de diabetis tipus 1 (la juvenil i dependent d'insulina) posseeixen xifres de mortalitat fins a 14 vegades més elevades que les diabètiques sense trastorns de l'alimentació, en la investigació les víctimes de les dues patologies posseïen vuit vegades més possibilitats de morir per causes endocrines.Millor tractament"Els factors que pronostiquen un augment de les possibilitats de morir estan relacionats amb l'edat de la pacient (com més grans són més risc posseeixen) i amb el fet d'haver estat ingressades per culpa de l'anorèxia en més d'una ocasió", assenyalen els investigadors.Una de les troballes que ha sorprès els mateixos autors de l'estudi és que "hem comptabilitzat menys defuncions per culpa del cor de les esperades."A aquesta bona notícia se suma el fet que la mortalitat per anorèxia ha disminuït en les dues últimes dècades. "Recentment, i gràcies als avenços en els tractaments i al major coneixement i control de les complicacions mèdiques associades a la malaltia, així com a la millora en la teràpia psicològica d'aquest trastorn i d'altres problemes mentals associats, s'ha produït un descens en la mortalitat per causes naturals i no naturals ", determinen aquests especialistes.Una realitat que apunta també el doctor Luis Rojo, cap de la Secció de Psiquiatria Infanto-Juvenil i de Trastorns de la Conducta Alimentària en l'Hospital La Fe (València) i director del Programa de Detecció Precoç i Prevenció de Trastorns Alimentaris. "Els casos de mort per la malaltia s'estan reduint com a conseqüència d'una detecció més precoç de la patologia i de les noves teràpies. Val a dir que els resultats de l'estudi suec es corresponen amb les pacients de més gravetat, que són menys que les que posseeixen un grau mitjà o baix de la malaltia
Policia blanc mata a un ahome negre
Un policía estadounidense se enfrenta a un cargo por asesinato tras matar a tiros a un hombre negro desarmado en North Charleston (Carolina del Sur), informó hoy el alcalde de la ciudad. El suceso ocurrió el sábado pero no ha sido hasta hoy que ha visto la luz un vídeo, grabado por un viandante, en el que se observa cómo el policía dispara varias veces a la víctima mientras ésta huye corriendo.
El incidente se desencadenó a partir de que el agente Michael Slager, blanco de 33 años, ordenó parar al conductor de un vehículo con una luz rota.Walter Scott, negro de 50 años, salió corriendo tras detener el vehículo hasta llegar a un solar donde el agente le disparó varios tiros que acabaron con su vida. En el vídeo, facilitado hoy por el abogado de Scott al New York Times, se observa cómo el policía ordena a la víctima que ponga los brazos detrás de la espalda una vez ya está abatido en el suelo.
"Cuando te equivocas, te equivocas. Cuando tomas una mala decisión, no importa si eres un oficial o un ciudadano de la calle, tienes que afrontar esa decisión", dijo el alcalde de North Charleston, Keith Summey. Summey anunció hoy en rueda de prensa que el agente afrontará cargos por asesinato. La versión inicial que ofreció el policía el sábado era que disparó porque Scott trató de arrebatarle el arma y temió por su vida.
El incidente se desencadenó a partir de que el agente Michael Slager, blanco de 33 años, ordenó parar al conductor de un vehículo con una luz rota.Walter Scott, negro de 50 años, salió corriendo tras detener el vehículo hasta llegar a un solar donde el agente le disparó varios tiros que acabaron con su vida. En el vídeo, facilitado hoy por el abogado de Scott al New York Times, se observa cómo el policía ordena a la víctima que ponga los brazos detrás de la espalda una vez ya está abatido en el suelo.
"Cuando te equivocas, te equivocas. Cuando tomas una mala decisión, no importa si eres un oficial o un ciudadano de la calle, tienes que afrontar esa decisión", dijo el alcalde de North Charleston, Keith Summey. Summey anunció hoy en rueda de prensa que el agente afrontará cargos por asesinato. La versión inicial que ofreció el policía el sábado era que disparó porque Scott trató de arrebatarle el arma y temió por su vida.
El pirata de 18 anys va arribar a pesar 124 quilos · "La perdició de
Shaun van ser les patates fregides, la gasosa, les hamburgueses, el
pollastre fregit i les pizzes", va assegurar la seva mamà
Una mare de la ciutat Whitley Bay, al Regne Unit, va donar a conèixer aquesta setmana la tràgica història del seu fill de 18 anys, que va morir a causa de la seva addicció al menjar ferralla i als videojocs. El noi havia estat diagnosticat com obès als 13.Shaun Appleby va morir el 26 de febrer d'aquest any, quan pesava al voltant de 100 quilos, va revelar la seva mare, Satish, al lloc Chronicle Live de Newcastle, Anglaterra. El noi va arribar a pesar 124 quilos quan tenia 17.
"La perdició de Shaun van ser les patates fregides, la Coca Cola, els entrepans de pollastre de McDonald 's, Kentucky Fried Chicken i Pizza Hut", va assegurar Satish. Abans de convertir-se en addicte al menjar ferralla, el noi era un amant de la natació i l'activitat física.
Shaun va néixer a Anglaterra, prop de Newcastle, però es va mudar a Austràlia quan tenia quatre anys al costat dels seus pares i germana gran. Després de la separació del matrimoni, els nois van tornar al Regne Unit al costat del seu pare i Satish es va reunir amb ells quan el noi tenia 14.
Per llavors Shaun ja havia superat la marca dels 102 quilos i es passava tot el dia jugant online a la consola de videojocs xBox, l'únic mitjà pel qual havia aconseguit fer amics, encara que de manera virtual.
"Quan tenia 15 anys semblava un Buda. Jo li deia que m'havia de portar bona sort ", ha afegit la seva mare. No obstant això, l'autoestima del noi estava molt debilitada i havia patit l'assetjament dels seus companys de classe a la localitat de Whitley, pel que havia deixat l'escola i estava entrenant per ser tester de videojocs.
"Shaun es passava 10 hores a l'ordinador i quan no hi era, feia servir el seu iPhone", va explicar la mare. El noi havia començat un programa per perdre pes poc abans de la seva mort, el que li havia permès arribar a la marca de 98 quilos amb el seu 1,87 d'altura.
"Es va morir quan estava per començar la seva vida. Estava perdent pes, havia conegut a una noia a través de l'ordinador i l'anava a conèixer en persona en un parell de mesos. Estava per anar a un seminari de videojocs a Londres. Es sentia millor amb si perquè estava més flac i s'estava convertint en un home ", va recordar la mare.
"El meu missatges per als altres nois és que surtin més, coneguin a altres persones, prenguin aire i s'allunyin de les computadores. No és sa estar tantes hores davant d'elles", va explicar la dona.
Una mare de la ciutat Whitley Bay, al Regne Unit, va donar a conèixer aquesta setmana la tràgica història del seu fill de 18 anys, que va morir a causa de la seva addicció al menjar ferralla i als videojocs. El noi havia estat diagnosticat com obès als 13.Shaun Appleby va morir el 26 de febrer d'aquest any, quan pesava al voltant de 100 quilos, va revelar la seva mare, Satish, al lloc Chronicle Live de Newcastle, Anglaterra. El noi va arribar a pesar 124 quilos quan tenia 17.
"La perdició de Shaun van ser les patates fregides, la Coca Cola, els entrepans de pollastre de McDonald 's, Kentucky Fried Chicken i Pizza Hut", va assegurar Satish. Abans de convertir-se en addicte al menjar ferralla, el noi era un amant de la natació i l'activitat física.
Shaun va néixer a Anglaterra, prop de Newcastle, però es va mudar a Austràlia quan tenia quatre anys al costat dels seus pares i germana gran. Després de la separació del matrimoni, els nois van tornar al Regne Unit al costat del seu pare i Satish es va reunir amb ells quan el noi tenia 14.
Per llavors Shaun ja havia superat la marca dels 102 quilos i es passava tot el dia jugant online a la consola de videojocs xBox, l'únic mitjà pel qual havia aconseguit fer amics, encara que de manera virtual.
"Quan tenia 15 anys semblava un Buda. Jo li deia que m'havia de portar bona sort ", ha afegit la seva mare. No obstant això, l'autoestima del noi estava molt debilitada i havia patit l'assetjament dels seus companys de classe a la localitat de Whitley, pel que havia deixat l'escola i estava entrenant per ser tester de videojocs.
"Shaun es passava 10 hores a l'ordinador i quan no hi era, feia servir el seu iPhone", va explicar la mare. El noi havia començat un programa per perdre pes poc abans de la seva mort, el que li havia permès arribar a la marca de 98 quilos amb el seu 1,87 d'altura.
"Es va morir quan estava per començar la seva vida. Estava perdent pes, havia conegut a una noia a través de l'ordinador i l'anava a conèixer en persona en un parell de mesos. Estava per anar a un seminari de videojocs a Londres. Es sentia millor amb si perquè estava més flac i s'estava convertint en un home ", va recordar la mare.
"El meu missatges per als altres nois és que surtin més, coneguin a altres persones, prenguin aire i s'allunyin de les computadores. No és sa estar tantes hores davant d'elles", va explicar la dona.
dijous, 23 d’abril del 2015
Detinguda una activista Femen que ha protestat seminua davant Jorge Fernández Díaz
La policia ha detingut una activista Femen que ha protestat avui davant el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, per l'aprovació de la Llei de Seguretat Ciutadana, acostant-se a ell amb el tors nu, en què portava escrit "Violador de llibertats ", i cridant" protestar no és il·legal ".
L'altercat ha tingut lloc cap a dos quarts del matí, quan el ministre ha arribat a la porta de l'hotel Metropolità per participar en les Jornades del Grup Madrid organitzades pel Centre d'Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat
El nen que mata el seu profesor
El dia 20 Abr 2015
El nen de 13 anys va arribar una hora tard a classe i la mestra no el va deixar entrar. Tampoc no va veure que estava armat. En això, el xiquet va treure una ballesta i va disparar a la mestra en la cara. La filla que estava en eixa classe va eixir a defensar-la i el xiquet li va clavar un matxet, després va anar el mestre substitut de geografia i el xiquet el va matar.
A la fi, el professor de gimnàstica el va retenir i van cridar a la policia.
Potser haurà de passar dos o tres anys en un reformatori.
El nen de 13 anys va arribar una hora tard a classe i la mestra no el va deixar entrar. Tampoc no va veure que estava armat. En això, el xiquet va treure una ballesta i va disparar a la mestra en la cara. La filla que estava en eixa classe va eixir a defensar-la i el xiquet li va clavar un matxet, després va anar el mestre substitut de geografia i el xiquet el va matar.
A la fi, el professor de gimnàstica el va retenir i van cridar a la policia.
Potser haurà de passar dos o tres anys en un reformatori.
| Aquesta es la foto del xiquet |
dijous, 16 d’abril del 2015
Subscriure's a:
Missatges (Atom)











